Inspiratie.Blog

Brainfood door... Mr Paul van der Marck MMC CMC

Huilen van het lachen

Onze Belgische vrienden kunnen er ook wat van; een soort Keuringsdienst van Waarde, maar dan over Helpdesks:




AddThis Feed Button

Zo komt Vertrouwen nooit meer goed

Het verhaal is op Youtube al een hit: Dave Carrol gaat met z'n gitaar op reis met United Airlines, komt de gitaar in stukken aan en United doet er niks aan. Wat blijkt helaas voor hen, Dave Carrol is een singer-songwriter en maakt er een liedje en filmpje over en zet dat op YouTube en klaagt virtueel op die manier United Airlines aan.

Het filmpje is bijna 6 miljoen keer bekeken en United Airlines heeft er veel last van:



Het ergste komt nog: Dave Carrol vloog recent weer een keer (noodgedwongen) met UA en verliezen ze zijn bagage!! Je zou verwachten dat als iemand je al zo veel (terechte) last heeft veroorzaakt, dat dan alle alrambellen afgaan als hij op je passagierslijst komt. Ik zou persoonlijk zijn bagage lopend gaan brengen zodat niks kwijtraakt, breekt of wat dan ook.

Maar ja een zelfreferentieel systeem wordt wellicht nooit meer anders. Sic!


AddThis Feed Button

Zweet en Gij zult Gelukkig worden

Tussen alle drukke momenten voor mijn nieuwe werkgever door, persen we er toch nog 1 uit voor het weekeinde. Er is een nieuw hilarisch (wellicht niet eens zo bedoeld) TV-programma en dat heet ‘Niet gelukkig, geld terug’ en gaat over de gekte die er is in Nederland met cursussen voor zelfverwezenlijking, zelfontplooiing, zelf-realisatie, zelf-idealisatie en ga zo maar door. 6 Journalisten zoeken de Geluksmarkt op en doen verslag over, bijvoorbeeld, de ‘Tipi - Zweetcursus: De tent is de baarmoeder van moeder aarde, de stenen zijn het zaad van vader zon en de mensen in de zweethut zijn de kinderen.

In Pauw & Witteman een vermakelijk item over deze nieuwe serie:




AddThis Feed Button

Heeft u vragen over ....., toets 12

U kent dat wel; u heeft een probleem en moet een 0900-nummer bellen. Zelf ben ik al maanden met Casema in de slag om BBC 1 en 2 weer op mijn tv te krijgen. Altijd krijg je een hulpvaardige maar niets oplossende mevrouw aan de telefoon. Uiteindelijk 'zal ze het doorgeven', maar gebeurt er niets. Callcenters zijn een verschijningsvorm van de zelfreferentiële organisatie; de organisatie die uitsluitend nog bezig is om haar eigen bedrijfsvoering te optimaliseren. Dat klanten en medewerkers daardoor naar de periferie verschuiven doet er niet toe. Buro Renkema maakte een prachtige pesiflage op de callcenter-ellende. Even meeklikken!


AddThis Feed Button